De Stichting Salvage is op dit moment in Alphen aan den Rijn aan het inventariseren wie schade heeft geleden naar aanleiding van het ongeval gisteren. De zoektocht wordt in zoverre bemoeilijkt omdat de betreffende polissen onder het puin liggen.
Als je een tussenpersoon hebt, is één telefoontje voldoende. Want daar is alles geconcentreerd. En veel tussenpersonen zijn bij nacht en ontij bereikbaar. Mijn kantoor ook. Ik ben nu op mijn vakantieadres ook in de gelegenheid om polisoverzichten in te zien en door te mailen naar wie ze nodig heeft. Bijstand bij dergelijke schades behoort ook tot de mogelijkheden. Direct writers hebben dat voordeel niet. Voor mensen die het allemaal nog gemakkelijker willen, kan ik ook een app aanbevelen, een eigen app met een eigen toegangscode, die ook nog eens 24/7/365 bereikbaar is.
“De Stichting Salvage is op dit moment aan het inventariseren wie schade heeft, waar de polissen zijn, bij wie men verzekerd is en welke dekking de polis heeft. Een en ander wordt bemoeilijkt omdat de polissen in de getroffen huizen en bedrijven onder het puin liggen”, zegt Verbonds-woordvoerder Rudi Buis. Het is volgens hem ook nog onduidelijk om hoeveel getroffenen het gaat. “Op dit moment weten wij dat 14 bewoners vannacht elders onderdak hebben gekregen.
Aansprakelijkheid
Uitgezocht wordt ook wie aansprakelijk is voor het ongeval. “Achter de schermen wordt die aansprakelijkheid uiteraard verrekend. Dit krijgt nog wel een staartje. Voor de mensen die verzekerd zijn leidt dat niet tot oponthoud in de afhandeling. “Als blijkt dat mensen niet verzekerd zijn, dan wordt de procedure langer”, aldus Buis. “Je hoeft natuurlijk geen raketgeleerde te zijn om te zien dat er fouten gemaakt zijn.”
Op dit moment is nog niet bekend welke verzekeraars betrokken zijn.
Wilt u ook uw polissen gemakkelijker bij één adres onderbrengen? Bel of mail me en we maken een afspraak! ron@ronborgdorff.nl , 033-2035 000 of 06 – 5156 3418.